Caffè Cagliari - doskonałość w filiżance

Sklep

Caffe Bottega

Od 1909 roku w palarni kawy Ambrogio Cagliari („bottega”), na głównym placu Modeny, kawa przygotowywana jest według technik selekcji i palenia, których nauczył się podczas wieloletniego pobytu i doświadczenia na brazylijskich plantacjach. Kontynuując tę stuletnią tradycję, rodzina Cagliari wciąż z tą samą pasją oferuje „Bottega del Caffè”.
Sklep

Superoro

Ta specjalna, wysokiej jakości mieszanka, jest rezultatem ponad stuletniego doświadczenia rodziny Cagliari wspartego ogromną wiedzą ekspertów. Do tej mieszanki wybierane są kawy najlepszego pochodzenia. Arabika i robusta wypalane są osobno, co pozwala dobrać temperaturę i czas palenia najlepsze dla każdej z odmian kaw.
Sklep

Espresso Bar

Ta mieszanka jest wynikiem naszego stuletniego doświadczenia i selekcji naszych kiperów z ziaren najlepszych kaw, z których każda jest doskonale palona oddzielnie. Dopiero wtedy są mieszane według naszych własnych starych wypróbowanych receptur, gwarantujących zrównoważony i niezmienny poziom jakości.
Sklep

Silver Bar

Mieszanka ziaren do espresso o pełnym smaku i mocnym aromacie uzyskana dzięki doskonałemu połączeniu wyselekcjonowanych gatunków arabiki i robusty. Pakowane z jednokierunkowym zaworem powietrznym, aby zachować niezmieniony aromat i świeżość.

Caffè Cagliari - historia

Rodzina Cagliari
1895 W wieku zaledwie 20 lat, Ambrogio Cagliari opuścił rodzinną wioskę, w której nie miał przyszłości i dostał się na łódź do Ameryki Południowej. W Brazylii znalazł pracę na hacjendzie kawy. Najpierw jako prosty robotnik rolny. Dzięki ciężkiej pracy szybko awansował na brygadzistę i nauczył się sztuki wyboru, prażenia i mieszania kawy - umiejętności, które były przydatne dla niego w późniejszych latach. Dzięki dalszej ciężkiej pracy stał się ekspertem w temacie kawy, a w 1907 roku został wysłany do Francji przez rząd brazylijski, do reprezentowania i promowania brazylijskiej kawy w Europie.
Palarnia kawy
1909 Z rodziną i dziećmi Ambrogio wrócił do ojczyzny i osiadł w Modenie. Na Piazza Grande, w samym centrum miasta, naprzeciwko katedry, otworzył palarnię kawy oraz sklep z możliwością degustacji "Grande Torrefazione del Caffè Brasile ". W tym miejscu kawa – importowana bezpośrednio z Brazylii – była palona, mieszana i ”przekształcana” w gorący, pobudzający napój. Wyjście na ”Brazylijską kawę” stało się rytuałem dla młodszych i starszych mieszkańców Modeny, którzy po raz pierwszy mogli delektować się tym napojem o fascynującym smaku i aromacie.
Luigi Cagliari
1939 Ponieważ sprzedaż kawy przekroczyła granice sprzedaży detalicznej, Ambrogio postanowił podzielić swoją firmę. Palarnia została przeniesiona do specjalnie zaprojektowanej hali, zaś mielenie ziaren, pakowanie i sprzedaż detaliczna zostały przeniesione na Piazza Marconi. W tym momencie Ambrogio przekazał każdy z trzech sektorów swoim trzem synom. Każdy z nich zarządzał przydzielonym sobie sektorem i specjalizował się w nim. Luigi odziedziczył po ojcu pasję doboru i wypalania ziaren.
Rozbudowa Caffè Cagliari
1950 W 1951 roku Ambrogio Cagliari zmarł. Jednak jego synowie tchnęli w firmę ojca nowe życie. Po przezwyciężeniu trudności związanych z wojną, zaczęli tworzyć pierwsze sieci sprzedaży. Zatrudnili agentów – przedstawicieli handlowych, którzy dystrybuowali produkty Cagliari do barów i prowincji aż po Apeniny. Paczki kawy były pakowane ręcznie w papier pergaminowy. Powstało nowe logo, a dzięki rozważnej polityce sprzedaży i dystrybucji, marka Cagliari stała się znana jako gwarancja jakości.
Paczkowanie kawy
1963 Nowy przestronny zakład został otwarty na Via Emilia Est. Do dziś pod tym adresem mieści się główna siedziba firmy.
Logotyp Caffè Cagliari
1965 Trzej bracia Cagliari w końcu poszli własnymi drogami. Luigi wraz ze swoim synem Alberto przejął firmę na Via Emilia Est, nazwę handlową, zarejestrowany znak towarowy i godłem Caffè Cagliari. Szybki sukces komercyjny spowodował, iż firma Cagliari została główną palarnią kawy w prowincji i poza nią. Wpływ na to miała również szeroko już rozbudowana sieć sprzedaży, a także bogata gama produktów dedykowana zarówno do użytku domowego jak również profesjonalnego.
Eksponaty z lat 1901 - 1926
2000 W celu ułatwienia ekspansji na nowe rynki zbytu, poprawiono czytelność logo firmy. Stare logo - tradycyjny ekspres do kawy - powszechnie uznany i skuteczny w strefach największej sprzedaży, poddano lekkiemu liftingowi. Prace nadzorowała córka Alberto - Alessandra, która jest odpowiedzialna głównie za komunikację, wizerunek firmy, opakowania i eventy.
Prototyp ekspresu do kawy
2006 W sektorze kaw do użytku profesjonalnego zostało wprowadzone nowe, innowacyjne opakowanie z opatentowanym wysokociśnieniowym zaworkiem. Zaworek ten jest prostą i naturalną metodą na zamknięcie w opakowaniu całego naturalnego aromatu kawy i utrzymanie świeżo palonych ziaren kawy w ich naturalnej atmosferze tak długo jak to tylko możliwe.
Muzeum ekspresów do kawy
2009 Przy okazji rocznicy 100 lat działalności Caffè Cagliari otwiera się bardziej na zagraniczne rynki. Wprowadza ekskluzywne mieszanki high-quality do użytku profesjonalnego. Podczas obchodów tej rocznicy, zostaje również otwarte ”Muzeum ekspresów”, w którym zgromadzone są eksponaty, które powstały zarówno w okolicach 1900 roku jak i egzemplarze współczesne. Teraz produkty Caffè Cagliari są obecne w ponad 40 krajach na świecie.

Kontakt

AMBASADOR KAWY
CAFFE CAGLIARI ESPRESSOVET

DAGNA BIERNACKA

biuro@kawacaffecagliari.pl

Dystrybucja w Polsce 572 158 444